با کشتی نوح تا کشتی حسین(ع)

با کشتی نوح تا کشتی حسین(ع)

در این جلسه که به گفته استاد رائفی پور ،یکی از نقاط عطف سخنرانی های ایشان در این سالها به حساب می آید،سعی بر این شد که راه رسیدن به زمین و زمان موعود ،سوار بر کشتی امام حسین (ع) و با عبرت گرفت از سرنوشت قوم نوح مشخص شود.

استاد با استناد به آیات قرآن کریم و تفاسیر معتبر از این کتاب مقدس،شاخصه های قوم نوح (ع) و شباهت های آنان با جامعه ای که در آخرالزمان تشکیل خواهد شد را مورد بررسی قرار دادند.

دیدگاه هایی که قوم نوح (ع) داشتند و هم اکنون نیز در دنیای ما نمود پیدا کرده اند،عبارت اند از:

پوزیتیویسم (پذیرش چیزهایی که قابل دیدن باشند) ،آمپریسم یا حس گرایی(پذیرش از طریق حواس پنجگانه) ،اکسپری منتالیسم(پذیرش چیزهایی که قابل آزمایش کردن باشند) راسیونالیسم یا خردورزی(توجیه همه چیز با فکرنهبا عقل)،اصالت شک (شکاکیت نسبت به همه چیز)،سکولاریسم (به کنار نهادن دین و یا استفاده از آن فقط در مواردی که منفعت سیاسی یا مالی داشته باشد)، ماکیاولیسم (جدایی اخلاق از سیاست)، نظام سرمایه داری،آپارتاید،لیبرالیسم،پلورالیسم یا کثرت گرایی،پراگماتیسم یا عمل گرایی،اهمیت مقبول عوام بودن،سعی برجلوگیری از دخالت دین در زندگی مادی و قبول نکردن رسالت.

در ادامه با استناد به آیاتی از قرآن کریم و ذکر دلایل منطقی،همه این تفکرات زیر سؤال رفتند و همچنین مشخص شد که در زمانه ما نیز این دیدگاه ها با قدرت بیشتری رواج پیدا کرده اند.

با تطبیق دوران آخرالزمان با دوران نوح(ع)،آخرالزمان به چند دوره تقسیم می شود:

اولین مرحله، دوره تکذیب مؤمنان است و به ترتیب، دوره برخوردها و تهدیدهای نظامی نسبت به فعالان ظهو، دوره جدایی ولی معصوم از امت ناسپاس، دوره تصفیه و غربال مؤمنان واقعی که همزمان با دوره تحسس(احساس کردن نبود ولی معصوم) است. دوره تمسخر مؤمنان به ظهو، دوره برچسب زدن به مؤمنان، دوره ندیده عاشق ولی امر خدا شدن، دوره آغاز بلا برای ستمکاران، دوره بلای حتمی و بالاخره رسیدن به ظهورو مؤمنان به ظهور در کشتی هدایتگر حسین(ع) است که منتظر امام زمانشان هستند.

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاۀ

دانلود فایل صوتی همایش روایت عهد بیست و نهم با موضوع با کشتی نوح تا کشتی حسین (ع)

منبع: فاراقلیط


کد +1 گوگل


:: موضوعات مرتبط: مهدویت , کلیپ ھای صوتی تصویری , رائفی پور , ,
:: برچسب‌ها: اخرین سخنرانی استاد رائفی پور , استاد رائفی پور , raefi poor , استاد رائفی پور , مهدویت , روایت عهد , دوران آخرالزمان , قوم نوح , ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاۀ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : م.م.سلمانی
تاریخ : دو شنبه 12 بهمن 1394
مطالب مرتبط با این پست